Explora to składający się z dwóch części podręcznik napisany z myślą o polskich uczniach i przeznaczony dla osób rozpoczynających naukę języka hiszpańskiego w szkole podstawowej. Materiał lekcyjny uwzględnia specyfikę polskiej szkoły i jest rozłożony tak, aby można go było wygodnie zrealizować, niezależnie od liczby godzin przeznaczonych tygodniowo na naukę języka. Podręcznik zawiera jedną lekcję wprowadzającą, osiem zwykłych oraz cztery dodatkowe, podsumowujące. Ich uzupełnieniem są zamieszczone na końcu książki dodatkowe materiały: aneks komunikacyjno-gramatyczny, transkrypcje nagrań oraz słowniczek.
LECCIÓN 0
W tym dziale uczniowie zapoznają się z hiszpańskim alfabetem oraz popularnymi hiszpańskimi słowami. Uczą się poprawnej wymowy oraz pisowni słów w języku hiszpańskim, literują wyrazy i poznają jak, popularny jest język hiszpański na świecie.
LECCIÓN 1
W tym rozdziale uczniowie poznają wyrażenia dotyczące: formalnych i nieformalnych powitań i pożegnań, uczą się przedstawiać, pytać o dane osobowe, rozmawiać o miejscu zamieszkania. Uczniowie poznają ważne postacie w świecie hiszpańskojęzycznym oraz kluczowe numery telefonów. Zapoznają się z rodzajem przymiotników, wymową sylab akcentowanych, zaimkami pytajnymi, podstawowymi czasownikami w czasie presente de indicativo. Dowiadują się jak prawidłowo liczyć od 0 do 20 oraz zadawać pytania o porę dnia.
LECCIÓN 2
W tym rozdziale uczeń dowiaduje się jak przedstawiać siebie, swoją rodzinę, wyrażać posiadanie.
Uczeń poznaje nazwy zwierząt oraz liczebniki główne od 21 do 100. Poznaje słownictwo dotyczące wyglądu zewnętrznego, cech charakteru i pokrewieństwa. Uczy się podawania godzin w sposób oficjalny, poznaje i ćwiczy odmianę czasownika „ser”, jak również poznaje przymiotniki dzierżawcze. Uczniowie dowiadują się jak zadać pytania i odpowiadać na tematy związane z zawodem.
LECCIÓN 3
W tym rozdziale uczeń poznaje słownictwo dotyczące szkoły, przedmiotów szkolnych i pomieszczeń oraz nazwy kolorów i dni tygodnia. Czyta ze zrozumieniem, rozmawia o ulubionych przedmiotach szkolnych, redaguje proste teksty i przygotowuje wypowiedzi o szkole. Uczeń komunikuje się podczas lekcji i uczestniczy w dialogach. Dodatkowo poznaje czasownik haber, struktury z necesito, me dejas, poder + infinitivo. Uczeń potrafi wyrażać byt i ilość.
Uczniowie poznają wymowę głosek „ce”, „ci” „z” i „f”.
LECCIÓN 4
W tym rozdziale uczeń poznaje nazwy dań i składników spożywczych. Redaguje proste opisy potraw. Uczeń potrafi wyrażać upodobania (czasownik gustar) oraz mówić o odczuciach fizycznych. Uczeń poznaje zaimki i przymiotniki nieokreślone (algo, nada, mucho), odmianę czasowników zakończonych na -er oraz odmianę czasownika nieregularnego querer.
LECCIÓN 5
W tym rozdziale uczeń poznaje słownictwo związane z opisem domów i mieszkań. Uczeń przyswaja: nazywanie miejsc w mieście, pytania o drogę, opisywanie jej i dokonywanie zakupów. Uczeń rozumie proste teksty dotyczące wnętrza oraz potrafi stworzyć jego opis. W rozdziale pojawiają się przysłówki miary i zaimki nieokreślone (muy, poco, un poco, muchos/as, pocos/as), porównanie czasowników estar i haber. Poznaje wyrażenia grzecznościowe oraz formy osobowe tú/usted.
LECCIÓN 6
W tym rozdziale uczeń poznaje słownictwo związane z częściami ciała, opisem wyglądu oraz charakteru. Potrafi tworzyć struktury porównawcze z przymiotnikami, konstrukcję estar+bien/mal oraz stopniować przymiotniki nieregularne mayor i menor. Uczeń po tym rozdziale potrafi opisać swój stan zdrowia, udzielać wskazówek i rad oraz pytać o samopoczucie.
LECCIÓN 7
W tym rozdziale uczeń poznaje podstawowe słownictwo związane z codziennymi czynnościami.
Dowiaduje się jak pytać o godzinę oraz porządkować czynności chronologicznie.
Uczeń poznaje przysłówki i wyrażenia czasowe oraz czasowniki nieregularne z obocznością w czasie teraźniejszym presente de indicativo (e:ie, e:i, o:ue, u:ue).
LECCIÓN 8
W tym rozdziale uczeń dowiaduje się jak wyrażać swoje upodobania, mówić o zainteresowaniach i zdolnościach oraz zadawać pytania z nimi związane. Praktykuje prawidłowe użycie zaimków osobowych dopełnienia dalszego (w liczbie pojedynczej i mnogiej). Uczy się reagować na propozycje oraz wyrażać swoje preferencje. Dodatkowo poznaje słownictwo związane z czasem wolnym.